czwartek, 24 maja 2012

Polska biega, Buk biega, ja biegam

W minioną sobotę, 19 maja, stawiłem się wspólnie z Marianem i Andrzejem na starcie "Polska biega", ogólnopolskiej akcji, do której przyłączyły się również władze miasta i gminy Buk, (a konkretnie bukowski OSiR). Akcji, mającej na celu propagowanie biegania jako zdrowego stylu życia. W imprezie wzięli udział głównie najmłodsi "biegacze" z Buku i okolic, choć kilku dorosłych również zdecydowało się na udział w tej imprezie. Krótko przed startem zobligowałem się do bycia "zającem", tzn. miałem prowadzić całą grupę równym tempem tak, by każdy mógł swobodnie przebiec cały dystans (wyszło gdzieś ok. 2,4 km). Niestety, z "zającowania" nic nie wyszło. Krótko po tym jak wystartowaliśmy cała dziatwa poszła niczym Usain Bolt w wyścigu na 100m i moje "zającowanie" diabli wzięli :) Co prawda dzieciaki bardzo szybko opadły z sił, ale patrząc na ich uśmiechnięte twarze bawiły się przednio. Nasza trójka, wraz z kilkoma "usłuchanymi" całą trasę przetruchtała, głównie rozmawiając. Na mecie na każdego z uczestników czekał dyplom, który osobiście wręczał Burmistrz Miasta i Gminy Pan Stanisław Filipiak. Dodatkowo Marian odebrał nagrodę dla najstarszego mężczyzny biorącego udział w imprezie.

Udział w akcji "Polska Biega" nie był jedynym bieganiem, jakie sobie na ten dzień zaplanowałem. Krótko po zakończeniu ruszyłem dalej w trasę, gdyż na ten dzień miałem zaplanowane dłuższe, przynajmniej dwudziesto, a nawet trzydziesto kilometrowe wybieganie. Niestety, nie wyszło tak jak chciałem. Pora jaką sobie wybrałem nie była najlepsza do pokonywania tak długich dystansów. Słońce mocno przygrzewało. Ponadto, równo na 14 kilometrze poczułem ból w kolanie (aż przyklęknąłem), co zdeterminowało skrócenie dystansu do nieco ponad 20 km. Jak później wyczytałem to "kolano biegacza", niezbyt miła dolegliwość. Cóż, siły były, chciałoby się więcej. Do czternastego kilometra - pomimo upału - biegło się nawet przyjemnie, ale znowu coś nie zagrało tak jak trzeba. Za dużo tych "cosiów" ostatnio...

Dostęp do relacji z zawodów jest możliwy również przez zakładkę RELACJE.

Dodał: Bartek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz