poniedziałek, 28 maja 2012

XXX Maraton Toruński

Piękna, słoneczna pogoda nie zawsze jest pożądana. Nie była również oczekiwana przez uczestników 30 Maratonu Toruńskiego, w którym reprezentowałem naszą gminę w mistrzostwach Polski samorządowców i polityków. W niedzielę o godzinie 9:10 prawie 500 osób wyruszyło na trasę maratońską, czyli 42 kilometry i 195 metrów. W temperaturze sięgającej 29 stopni, na w większości odsłoniętej i nasłonecznionej trasie zawodnicy zmagali się zarówno z dystansem, jak i samym sobą. O trudności biegu niech świadczy fakt, iż z całej stawki tylko 4 zawodników ukończyło bieg w czasie poniżej 3 godzin, co jest niespotykane. Czas zwycięzcy, którym został Anoshka Mikalai z Białorusi 2:37:45 w porównaniu do wyników innych maratonów jest czasem zdecydowanie słabym, jednak wspomniane warunki nie pozwalały na nic więcej.

Wśród kobiet zwyciężyła również Białorusinka Evgenia Oriscuk z czasem 2:55:08. Zająłem 135 miejsce z czasem 3:53:15, co jest zdecydowanie poniżej przedbiegowych założeń, jednak jestem zadowolony z ukończenia maratonu w kondycji pozwalającej na normalną egzystencję i już po 2 dniach bez biegania wznowiłem poranne przebieżki :-), wszak kilka dni później czekał półmaraton w Tarnowie Podgórnym, który ukończyłem z bardzo dobrym miejscem 120/740 startujących.

Miejsca wśród samorządowców w Toruniu - 10. Bieg ukończyło 450 osób, kilka osób musiało z trasy zabrać pogotowie. Całą sobotę zwiedzaliśmy to piękne miasto, akurat była to noc muzeów, a na ulicach tłumy, widać, że miasto żyje.

Dostęp do relacji z zawodów jest możliwy również przez zakładkę RELACJE.

Dodał: Tomek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz