wtorek, 28 sierpnia 2012

XXXI Ogólnopolski Bieg Kazimierzowski

W ostatnią niedzielę sierpnia tradycyjnie odbywa się Ogólnopolski Bieg Kazimierzowski w Pyzdrach. Była to już 31 edycja  biegu, a ja po raz czwarty stanąłem na starcie tych kameralnych zawodów. Jest to impreza, na którą zawsze czekam z dużą niecierpliwością dlatego, że Pyzdry to moje rodzinne miasto. Pamiętam jeszcze pierwsze edycje Biegu Kazimierzowskiego gdy jako dziecko przyglądałem się i kibicowałem biegaczom. Pomysł na nazwę Biegu Kazimierzowskiego wziął się legendarnej ucieczki Księcia Kazimierza, który uciekał z Pyzdr po napaści Krzyżaków w 1331 roku. W latach osiemdziesiątych bieg odbywał się na dystansie 15 km dla mężczyzn oraz 5 km dla kobiet. Aktualnie mężczyźni rywalizują na dystansie 10 km.

Start do biegu zaplanowany na godzinę 11.00 trochę opóźnił się ze względu na dużą ilość uczestników zgłaszających się tuż przed biegiem. Pogoda była optymalna do biegania jak na koniec sierpnia - słonecznie ale nie za gorąco. Trasa biegu wyznaczona uliczkami miasta składała się z dwóch pętli po 5 km.  Na szczególne uznanie zasługuje dobra organizacja: oznaczenie i zabezpieczenie trasy, kilka punktów z wodą, medal dla każdego kończącego zawodnika, oraz niskie wpisowe. Zawody ukończyło 144 mężczyzn na dystansie 10 km oraz 35 zawodniczek na dystansie 5 km. Zwycięzcami zostali Yauheni Palonikau oraz Patrycja Talar. Ja zostałem sklasyfikowany na 130 miejscu osiągając czas 53m i 31s.

Dostęp do relacji z zawodów jest możliwy również przez zakładkę RELACJE.

Dodał: Henryk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz